Good times, bad times. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Deborah - WaarBenJij.nu Good times, bad times. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Deborah - WaarBenJij.nu

Good times, bad times.

Door: Deborah

Blijf op de hoogte en volg Deborah

13 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Yes. Good times, bad times. Zit hier nu nog maar drie dagen alleen en ik moet eerlijk zijn: de bad times zijn volop aanwezig. Gister de introductiedag gehad die erg leuk was, veel mensen uit verschillende landen gesproken! Ik trok op met een meisje uit Parijs, uit Venezuela en twee uit Brazilie. Na de kennismaking hebben we een boottocht gedaan, waarop eigenlijk bijna iedereen bijna lag te slapen hahah. Iedereen was moe van de reis en de vele indrukken, maar opzich was het wel leuk. Daarna ben ik teruggegaan naar mijn host family, maar ik had dus een bushalte in mijn hoofd die maar op 1 lijn bestaat, en ik nam een andere lijn. Op een gegeven moment zat ik 20 minuten in de bus en dacht ik: nee, dit kan niet echt goed zijn. Het was buiten al pikdonker, dus alles is dan nog lastiger te herkennen en vooral als het je eerste keer naar huis reizen is uit school, best lastig. Ik bleek dus inderdaad ergens te zijn waar ik niet moest zijn, nou, dan weet je het wel: paniek. Maar weer naar de overkant gelopen, daar de bus weer gepakt de andere kant op, naar huis gebeld en een kwartier met mn vader aan de telefoon gehangen, die mij via internet naar huis geloodst heeft (thanks pappito love you!). Ik was in mijn ogen nog vrij rustig gebleven, ik ben altijd nogal snel in paniek! Mijn vader dacht hier anders over. HAHA.
Gisteravond vroeg naar bed gegaan, was helemaal bekaf.
Vanmorgen vroeg op, moest om kwart voor 9 op school zijn. Het is maar een kwartiertje van hier, maar het is in de ochtend altijd een chaos op de weg en ze hadden vandaag 'strike', een staking. Dus ik ben om kwart voor 8 de deur maar uit gegaan! Goeie beslissing, want ik was WEER de verkeerde kant op gelopen en de weg kwijt, deze keer wel wat minder erg dan gister gelukkig. Eenmaal in de bus werden alle passagiers ergens bij een halte gedropt, ja, de strike was dus aan de gang. Gewacht op een andere bus en net op tijd op school aangekomen!
Ondertussen heb ik mn eerste lessen erop zitten. Het is vrij onduidelijk allemaal geregeld, ik zit met mensen in de klas die er allemaal al veel langer zijn, ik ben naar mijn idee op een te hoog niveau ingedeeld (de 1 na hoogste) en kan het dus allemaal niet zo goed bijhouden. Van de meiden die ik gister heb leren kennen, ze zijn allemaal van de aardbodem verdwenen haha. Geen idee waar die zitten, in ieder geval niet bij mij! Ook mijn SPINS (SPecial INterest classeS) zijn verkeerd ingedeeld, ik heb gekozen voor schrijven, grammar en spreken, maar ik zit ingedeeld in debatting en business language. Hm.
Heb ook best wel veel last van heimwee, voel me best alleen en zou het liefst NU het vliegtuig naar huis pakken.
Wat ben ik negatief vandaag he, sorry! Ik hoop dat er in de komende 3,5 week veel positieve dingen geschreven gaan worden hier :)

Have a nice evening :)
Love, Deborah

PS. bedankt voor jullie berichtjes, vind het erg leuk om te lezen :) really appreciate it.

  • 13 Januari 2015 - 18:19

    Ton:

    Spannend allemaal!
    Have a nice evening.

  • 13 Januari 2015 - 18:25

    Nichtje Liesje:

    HeII deborah als je last heb van heimwee dan moet je niet aan de negatieve dingen denken maar positief blijven :) en anders kom ik wel even langs hihi. Ik hoop dat je snel de goede bus kan vinden voor de volgende keer. Je doorzettingsvermogenpower <3 heel veel succes !!!
    Tot snel weer en ik hou van je nichie xxjes je kleine nichtje liesje

  • 14 Januari 2015 - 08:42

    Je Mams :

    Tja je maakt wel wat mee he ? Hoop dat je vandaag zonder de weg kwijt te raken op school en weer thuis komt oliebollie t komt allemaal goed !! Xx hvj

  • 14 Januari 2015 - 14:16

    Willeke:

    Lieve Deborah,
    ik weet nu meer van je, dan dat ik geweten had als je in Nederland was gebleven. Ik zou het reisverslag maar voortzetten als je weer terug bent, weten wij ook wat je uitspookt. Geniet van alles om je heen, er zijn vast hele leuke dingen, schrijf ze op dan heb je een leuke herinnering. En die heimwee....ooit moet je daar om glimlachen. Nu sluit ik af als een oude wijze tante, die tegen haar kinderen zei, als ze ook wel eens een paar maanden(!) weggingen. Waar je ook bent de Vader in de hemel ziet jou overal en als je er om vraagt wil Hij er echt voor je zijn.

    Ik kijk uit naar je volgende verslag.

    Lieve groet van Willeke en vast ook wel van Roeland

  • 14 Januari 2015 - 19:29

    Suprya:

    Hoooi meissie,

    Altijd even wennen zo in het begin! Maar je eerste paar dagen klinken goed haha

  • 14 Januari 2015 - 23:18

    Marina:

    Lieve Deborah,
    Ook al is het even niet helemaal goed gegaan, weet ik zeker dat jij je weg (letterlijk en figuurlijk) gaat vinden daar. Geloof in jezelf dan komt het echt goed. Jij kunt nu al trots zijn op jezelf. Ik wens je veel succes met school en probeer er ook van te genieten. Lieve groetjes marina x x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

London, baby!

Op zondag 11 januari vertrek ik voor 4 weekjes naar LONDEN!

Na een beetje vast te hebben gezeten in mijn 'wie & wat ben ik', heb ik besloten om mijn baan op te zeggen en uit te gaan zoeken wat ik wil gaan doen. Engels leren en een tijdje de hort op gaan stond hoog bovenaan mijn lijstje, dus ik dacht: waarom deze twee niet combineren? Na een tijdje twijfelen tussen LA en Londen, heb ik uiteindelijk voor Londen gekozen. Voor degenen die mij goed kennen, weten waarom: ik ben heimwee-achtig en wil graag veel contact met thuis houden (ookal ben ik maar een weekend weg). Met het tijdsverschil Amerika/Nederland wordt dit best ingewikkeld, en wat dat betreft is Londen naast de deur :) Voor mij dus ideaal, want zo kom ik toch een beetje los van thuis, ben ik volledig op mijzelf aangewezen, maar zijn mijn familie en vriend toch op een snel overbrugbare afstand (soms zit het tussen de oren, hè?).

Van zondag 11 januari tot zondag 8 februari verblijf ik in een gastgezin in Londen, ik weet momenteel nog niet precies waar. Ik ga 5 dagen per week 4,5 uur per dag naar school om Engelse les te volgen, en de tijd daarbuiten heb ik lekker voor mijzelf! Via de website van de organisatie waar ik mee reis, EF, heb ik al een aantal 'vrienden' gemaakt, van Chili tot Italië en van Zwitserland tot Brazilië. Supergaaf!

Ik heb er onwijs veel zin in, en ookal zijn het 'MAAR' 4 weken, ik weet dat een aantal mensen het leuk vinden om op de hoogte te blijven en ik vind het leuk om jullie op de hoogte te houden!!

Tot 11 januari :)

Liefs, Deborah

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2015

See you next time, London!

02 Februari 2015

Landan's calling

28 Januari 2015

Time flies!

23 Januari 2015

Lovely London

18 Januari 2015

Life is good
Deborah

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 20104

Voorgaande reizen:

11 Januari 2015 - 08 Februari 2015

London, baby!

Landen bezocht: